Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Checklist: voldoet jouw website nog in 2017?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 14 oktober 2016

Heb je een website dan wil je ook dat er bezoekers komen, dat ze blijven en actie ondernemen. Denk aan een offerte opvragen, een adviesgesprek aanvragen of een e-book downloaden. Hoe zorg je ervoor dat jouw website voldoet? Om je hierbij te helpen hebben we een checklist gemaakt.

Lees meer

Onderwerpen: Website design

Hoe mobielvriendelijk is jouw website? Doe de test

Geschreven door Linda Heida  op: 18 september 2015

 

Voor de mensen die het gemist hebben. Eind april 2015 voerde Google een belangrijke wijziging in haar zoekmachine door, waardoor mobielvriendelijke sites voortaan voorrang krijgen. Hoe? Google geeft bonus punten aan mobielvriendelijke sites waardoor deze beter worden gevonden. Wil je geen bezoekers en daarmee potentiele klanten mislopen, dan is het een goed idee om nu je website mobielvriendelijk te maken.

 

Lees meer

Onderwerpen: Website design

Over website usability en gluren bij de buren

Geschreven door Klaas Klunder  op: 4 september 2015

Als je van plan bent om je huidige website onder handen te nemen of zelfs een geheel nieuwe site wil bouwen, dan helpt het om ‘te gluren bij de buren’.

Lees meer

Onderwerpen: Website design

7 tekenen dat je website toe is aan vernieuwing

Geschreven door Linda Heida  op: 10 juli 2015

Je website is veel meer dan een digitale bedrijfsbrochure. Het heeft de potentie van een leadmagneet. Maak jij wel gebruik van de verborgen krachten en mogelijkheden van je website? Of loop je hopeloos achter en laat je kansen liggen? Hier zijn 7 tekenen dat je website toe is aan vernieuwing.

Lees meer

Onderwerpen: Website design

Werkt jouw website als een leadmagneet?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 26 juni 2015

De website van ondernemers laat nog vaak te wensen over. Ze gebruiken de site niet als leadmagneet en missen hierdoor kansen voor meer omzet. Dat blijkt uit een onderzoek van DTG onder 556 ondernemers, uitgevoerd door MKB-platform BC.nl. Respondenten kwamen uit diverse branches, waaronder de zakelijke dienstverlening, detailhandel en zorg. Doel van het onderzoek was om de professionaliteit van de online activiteiten van (kleine) ondernemers in kaart te brengen.

Lees meer

Onderwerpen: online marketing, Website design

Hoe scoort jouw homepage? Doe de test.

Geschreven door Linda Heida  op: 17 april 2015

Laten we eerlijk zijn, de meeste websites zijn niet geoptimaliseerd voor lead generatie. En dat is een gemiste kans want onderzoek toont aan dat 78% van alle zoektochten naar producten of diensten online begint. En eenmaal op je site, beslist de bezoeker binnen enkele seconden of ze wel of niet zullen blijven. Je hebt dus maar weinig tijd om aandacht te trekken, je boodschap over te brengen en de bezoeker te converteren in een lead.

Lees meer

Onderwerpen: Website design

Over virtuele voordeuren en homepages

Geschreven door Linda Heida  op: 9 januari 2015

Je krijgt geen tweede kans om een eerste indruk te maken. Dat is de reden waarom je homepage één van de belangrijkste pagina’s op je website is. Eigenlijk kun je de homepage vergelijken met een virtuele voordeur. Als een nieuwe bezoeker je voordeur voorbij loopt dan is je site blijkbaar niet uitnodigend genoeg.

Lees meer

Onderwerpen: Website design