Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Hoe je online meer leden werft met inbound marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 16 augustus 2019

Hoe haal je als vakbond nieuwe leden binnen? Het standaard antwoord luidt, door een ledenwervingscampagne. Gewoon lekker kort door de bocht een aanbieding doen met een mooie korting. Bewezen ‘old school’, want daar gaan de aspirant leden voor.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

Content recycling? Maak eens een mooi magazine!

Geschreven door Klaas Klunder  op: 9 augustus 2019

Was is effectiever denk je? Nieuwe content maken of bestaande content recyclen? Het antwoord is…… bestaande content hergebruiken. En dat is goed nieuws, want er gaat veel kostbare tijd zitten in het bedenken en schrijven van goede content. Daarom adviseert HubSpot ook dat je 1 x je content schrijft en dit vervolgens 7 x promoot om zo maximaal rendement behalen.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation, Inbound

Zomerspecial Marketing Penguin

Geschreven door Vincent Leenders  op: 31 juli 2019

O, moeder wat was het heet. De zon heeft overuren gedraaid, code oranje en code rood wisselden elkaar frequent af. De temperaturen zijn weliswaar tot ongekende waarden en nieuwe recordhoogten gestegen, tijd om bij te komen en de terugkeer naar normalere waarden te benutten om die grote leesachterstand eens een beetje in te halen. 

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation, Inbound

Leadgeneratie: ontdek de kracht van strategische content partnerships

Geschreven door Linda Heida  op: 24 juli 2019

In plaats van je af te vragen: "Hoe bereiken we de Buyer Persona?", kun je beter deze twee vragen stellen: "Wie bereikt nu al deze Buyer Persona? En hoe kunnen we met hen samenwerken? "

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

Meer tools in gratis HubSpot CRM

Geschreven door Vincent Leenders  op: 17 juli 2019

HubSpot heeft de mogelijkheden voor gebruikers van de gratis versie van CRM aanzienlijk uitgebreid. Gebruikers kunnen maandelijks tot een maximum van 2.000 emails versturen naar potentiele en bestaande klanten. Daarnaast kunnen zij nu ook advertenties volgen op LinkedIn, Google en Facebook tot een maximum van 1.000 dollar aan advertentiekosten. De uitbreiding betekent bovendien dat gegevens worden gedeeld met het CRM, zodat een veel meer compleet beeld ontstaat van de interactie die klanten hebben met hun bedrijf.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

HubSpot-certificaten zijn studiepunten waard

Geschreven door Vincent Leenders  op: 19 april 2019

HubSpot zoekt bij de doorontwikkeling van haar Marketing Automation software continu aansluiting bij de praktijk, zowel bedrijfsleven als onderwijs. De Northeastern University, eveneens gevestigd in Boston, heeft beoordeeld dat vijf modules uit de HubSpot Academy studiepunten waard zijn:

Inbound
Inbound Marketing
Content Marketing
Social Media
E-mail Marketing

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

Wat doe je online met klantreacties en reviews?

Geschreven door Vincent Leenders  op: 9 april 2019

HubSpot heeft in samenwerking met G2 een onderzoeksrapport gepresenteerd met als titel ‘The Ultimate Guide to Customer Reviews and Tactics’. Het rapport bestaat uit drie hoofdstukken: 

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Buyer persona, Bloggen, Marketing Automation

Tips & Tricks voor Instagram in 2019

Geschreven door Vincent Leenders  op: 27 maart 2019

HubSpot heeft samen met Mention het gedrag van 306.278 heavy users op Instagram onderzocht. Met inzet van databaseanalyse en online monitoring zijn meer dan 48.065.694 posts op het sociale netwerk geanalyseerd. Het onderzoek richtte zich op trends over engagement, hashtags, content en aanbevelingen. De algoritmes van Instagram wijzigen continu. Marketeers en merken krijgen met het in kaart brengen van de enorme aantallen gebruikers en berichten handvaten aangereikt voor een succesvolle strategie op Instagram voor 2019.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing

Hoe optimaliseer je content voor de 5 belangrijkste sociale netwerken?

Geschreven door Linda Heida  op: 24 juli 2015

Ben jij actief op social media? Weet jij welk platform het meest geschikt is om jouw content te delen? Het is namelijk niet een ‘one-size-fits-all’ activiteit. In deze blog laten we zien waar en hoe je het beste content kunt delen op de vijf belangrijkste sociale netwerken van dit moment.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing

Waar vind je binnen 15 minuten een lead?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 17 juli 2015

waar-vind-je-binnen-5-minuten-een-leadAls marketeer is het jouw job om leads te vinden voor je sales team - en natuurlijk het liefst zo snel mogelijk. En je weet dat ze er zijn, maar het is niet altijd even eenvoudig om ze te vinden! Waar kun je nog snel een lead scoren? Het antwoord is eigenlijk heel voor de hand liggend: op social media.

Prospects vinden via social media kan een tijdrovende klus zijn, tenminste als je niet de juiste vaardigheden en kennis bezit. In deze blog geef ik je enkele tips zodat je binnen 15 minuten een lead voor je bedrijf kunt vinden.

LinkedIn: het sociale netwerk voor B2B

Ik begin met LinkedIn omdat dit het meest gebruikte netwerk is binnen B2B. 
Want wist je dat:

  • 75% van de B2B inkopers social media gebruikt om aankoopbeslissingen te nemen.
  • Het 5x zo waarschijnlijk is dat prospects afspreken met een salesprofessional via een warme introductie dan via koud contact.
  • Tijdens een onaangekondigd telefonisch salesgesprek je 70% meer kans op een afspraak hebt wanneer je in dezelfde LinkedIn groep zit als je prospect, dan wanneer je niet in dezelfde groep zit

(bron: LinkedIn en insidesales.com)

Lees meer

Onderwerpen: Social Media