Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

De verkoopbinnendienst is dood, leve het Business Development Center!

Geschreven door Ronald Bottema  op: 26 september 2016

De verkoopbinnendienst ligt op het kerkhof. Eigenlijk weten we dit instinctief al wel en toch doen we er niet zoveel aan. We gaan door met ‘business as usual’, gewoon omdat we het eenmaal zo gewend zijn. Natuurlijk beseffen wij ons dat veranderen lastig is, maar ontkennen dat er een probleem is, heeft nog nooit tot een oplossing geleid. Want zeg nu zelf. Worden leads eigenlijk wel effectief opgevolgd? Ben jij tevreden met de hoeveelheid new business die er gegenereerd wordt? In deze blog ga ik in op de noodzakelijke transitie van verkoopbinnendienst naar business development center.

Lees meer

Onderwerpen: Sales

Het wordt tijd voor inbound sales!

Geschreven door Klaas Klunder  op: 22 april 2016

Het oude vertrouwde draaiboek met sales technieken blijkt niet langer meer te werken. Waarom niet? Omdat het aankoopgedrag van de potentiele klant in de afgelopen jaren drastisch is veranderd. Om succesvol te blijven, moeten bedrijven overstappen naar een nieuwe sales methodologie: inbound sales. Zo betoogde ook oprichter van HubSpot Brian Halligan onlangs in zijn blog. Want in 2016 zit niet de sales professional maar de klant aan het stuur.

Lees meer

Onderwerpen: Sales

Hoe Inbound Marketing Sales kan helpen

Geschreven door Klaas Klunder  op: 23 oktober 2015

20
Naar mijn mening moet marketing een investering zijn om organisatie doelstellingen te realiseren. Veel van onze klanten hebben als doel om nieuwe klanten te vinden. Inbound marketing kan sales helpen om alleen nog maar bezig te zijn met Sales Qualified Leads. Hoe mooi is dat? Ik heb 3 concrete tips die daarbij zullen helpen.
Lees meer

Onderwerpen: Sales

5 tips om van sales en marketing een gouden duo te maken

Geschreven door Klaas Klunder  op: 24 april 2015

Als het goed is streeft iedereen binnen een organisatie hetzelfde doel na. Toch zie ik nog wel eens vijandigheid ontstaan tussen de sales en marketing afdeling. Plat gezegd komt het erop neer dat sales te beroerd is om de leads van marketing goed op te volgen waarop sales beweert dat dit geen zin heeft omdat die leads van marketing altijd waardeloos zijn. Nu is dat in jouw organisatie natuurlijk niet het geval. Bij jou levert marketing de perfecte voorzet waarop sales elegant de order binnenschiet.

Mocht je toch behoefte hebben aan een betere samenwerking tussen jouw sales en marketing afdeling dan heb ik enkele tips.

Lees meer

Onderwerpen: Sales

HubSpot stapt in CRM markt

Geschreven door Klaas Klunder  op: 17 september 2014

Van customer responsive website via inbound marketing naar inbound sales

Ik ben een MADMEN fan. De mensen die de serie kennen, weten dat Don Draper de absolute held is in sales en marketing. Onderstaand een mooi video fragment van een geweldige salespitch voor een lipstick fabrikant met de slogan “Mark your man”.

Lees meer

Onderwerpen: Sales