Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Werkt jouw website als een leadmagneet?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 26 juni 2015

De website van ondernemers laat nog vaak te wensen over. Ze gebruiken de site niet als leadmagneet en missen hierdoor kansen voor meer omzet. Dat blijkt uit een onderzoek van DTG onder 556 ondernemers, uitgevoerd door MKB-platform BC.nl. Respondenten kwamen uit diverse branches, waaronder de zakelijke dienstverlening, detailhandel en zorg. Doel van het onderzoek was om de professionaliteit van de online activiteiten van (kleine) ondernemers in kaart te brengen.

Lees meer

Onderwerpen: online marketing, Website design

Over apen en internet

Geschreven door Klaas Klunder  op: 14 november 2014

  

 

 

Apen zijn slim, die laten zich niet gemakkelijk vangen. Toch lukt het de Afrikaanse jagers. Eenvoudig, door slimmer te zijn. Eerst zetten ze een gesloten kooi neer, met slechts één klein gaatje. Daarin een banaan. Gelokt door de lekkernij, wurmen de apen hun hand door het gat en grijpen de banaan. Op dat moment slaan de jagers toe. Natuurlijk wil de aap er vandoor, maar die banaan loslaten, nee.

Lees meer

Onderwerpen: online marketing

Inbound marketing met Hubspot, top of flop?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 20 augustus 2013

Lees meer

Onderwerpen: online marketing, leadgeneratie

Huur een marketing manager, betaal alleen voor het gebruik

Geschreven door Klaas Klunder  op: 5 augustus 2013

 

Wij zijn uw marketing en communicatie loods voor de juiste koers!

Het machtige vliegdekschip de USS Enterprise vaart midden in de nacht door de woeste zee . Opeens ziet de kapitein een lichtsein recht voor zich. Onmiddellijk pakt hij de marifoon en spreekt met een machtige stem dit is USS Enterprise en ik beveel u om bakboord te houden. De kapitein luistert en hoort een zachte stem zeggen hou zelf bakboord. De kapitein spreekt nogmaals dit is de machtige USS Enterprise het grootste vliegdekschip ter wereld en ik beveel u om bakboord te houden! En weer zegt de zelfde stem hou zelf bakboord. Nu is de kapitein laaiend van woede en schreeuwt ik ben de kapitein van de USS Enterprise en ik ga schieten als u niet bakboord gaat houden. En de zachte stem zegt kalm terug ik ben de vuurtoren wachter en u vaart op de wal als u niet bakboord gaat houden.

CRM, Blue Ocean Strategie, Social Media, Business model, online marketing, Positionering, Internal branding, waarde strategie, genoeg containerbegrippen in de diepe wateren van de marketing en communicatie. Ziet u nog als directeur/kapitein waar u moet varen en waar juist niet? En welke koers u dan moet nemen om uw bedrijf door deze crisis te loodsen zonder daarbij reputatie schade op te lopen? Heeft u al een helder marketing en communicatie plan voor de toekomst?

Goede marketing en communicatie begint net zoals deze blog met een goed verhaal. Een goed verhaal is Anders dan de concurrent, Authentiek en Aansluitend bij de doelgroep. Kortom een triple A verhaal. Een dergelijk verhaal heeft duurzaam effect met een triple A resultaat. Dit geeft de hoogste kredietwaardigheid en reputatie en dat is in deze tijden een groot bezit.

Ondernemingen tussen servet en tafellaken: ze zijn te groot geworden voor de secretaresse die de directeur goed helpt met de juiste communicatie maar ze zijn (nog) te klein voor een full time marketing manager. Veel ondernemingen in Nederland worstelen met vraagstukken waar hun communicatie medewerker niet aan toe komt of de juiste kennis niet in huis heeft, maar die voor de ontwikkeling van de onderneming wel heel belangrijk zijn. Dat geldt des te meer in een tijd als deze: een recessie die veel langer aanhoudt en dieper is dan gedacht.

Elke onderneming die lijkt op de hier boven genoemde dient over een goede marketing en communicatie strategie te beschikken en actief gebruik te maken van de online marketing mogelijkheden die er nu mogelijk zijn. Zeker indien de onderneming door de recessie gedwongen wordt zich te herbezinnen. In grote multinationals is dit een dagtaak voor de CMO (Chief Marketing Officer) en vaak nog wel meer dan een dagtaak. Maar bij kleinere organisaties kan dit nog niet. Dit maakt het echter voor deze laatste groep niet minder belangrijk.

Wij zien marketing en communicatie als een hulpmiddel om uw business doelstellingen te behalen en niet andersom. Laat ons uw loods zijn door de woelige marketing en communicatie zee. Wij sturen bij waar nodig en loodsen u door deze moeilijke crisis tijden.

Een loods is een specialist met grote bekendheid van het plaatselijk vaarwater, die kapiteins adviseert bij het navigeren door een bepaald gebied, in het bijzonder nauwe vaarwaters, rivieren en havens. Loodsen zijn vaak ervaren zeelieden, die na een lange opleiding als loods mogen varen, eerst op kleinere schepen, daarna op de grote. De kapitein blijft eindverantwoordelijk, de loods is slechts een adviseur, maar hij mag verwachten dat zijn advies wordt opgevolgd.

Met meer dan 25 jaar ervaring in het marketing en communicatie vak wil ik graag uw marketing en communicatie loods zijn. Mijn hele carrière heb ik in de technologie branche gezeten.  Op kleine en grote schepen gevaren zoals Microsoft en Oracle. Ik weet hoe je resultaten kunt behalen in een Business to Business omgeving. Dat vraagt om analyse en strategie vorming die omgezet kan worden in heldere resultaten. In de waan van de dag wil de tijd nog wel eens ontbreken om hier bij stil te staan. Het is wel belangrijk maar niet urgent. Zoals de kapitein zich niet in alle havens en vaarwateren kan verdiepen hoeft u niet alles zelf te weten over de marketingzee en de communicatie oceaan. Daarvoor kunt u mij als uw loods inhuren. Dan weet u zeker dat deze belangrijke taak wordt gedaan door iemand die dagelijks door deze haven vaart. Op deze manier blijven uw plannen wel belangrijk maar worden ze niet urgent.

Natuurlijk is het belangrijk dat de loods een vertrouwensband opbouwt met de kapitein. Daarom is mijn eerste consult gratis. Zullen we samen die blauwe oceaan zoeken?

Lees meer

Onderwerpen: online marketing, marketing

Over aardappelen en leadgeneratie via online marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 16 juli 2013



Wordt u een dagje ouder? Dan heb ik een wellicht overdreven idee om arm- en schouderspieren in conditie te houden. Neem een 5-kilo aardappelzak in beide handen en hef uw armen naast uw lichaam. Houdt dit zo lang mogelijk vol. Stap daarna over op 10-kilozakken en meer, en ga door tot u uw armen een volle minuut kunt uitstrekken met 100-kilozakken. De volgende stap is dat u aardappelen in de zakken gaat doen. Maar pas op dat u niet overdrijft!

Lees meer

Onderwerpen: online marketing, leadgeneratie