Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

De Marketing Monnik als case study

Geschreven door Klaas Klunder  op: 19 december 2014

Bekijk nu ook de boeken trailer van mijn nieuwe business roman.

Het boek De Marketing Monnik is niet alleen een spannende roman maar kan ook als een case study dienen. De komende tijd zullen er diverse downloads beschikbaar komen die bij de passages uit het boek horen. Vandaag een gedeelte uit het boek over het Business Model Canvas met het bijbehorende voorbeeld om te downloaden. 

Lees meer

Onderwerpen: marketing

De Marketing Monnik boek lancering

Geschreven door Klaas Klunder  op: 12 december 2014

Vandaag is een bijzondere dag. De lancering van mijn boek De Marketing Monnik. Daarom een exclusieve preview van een passage uit het boek. Ik wens je veel leesplezier.

 

Lees meer

Onderwerpen: marketing

Sint en Piet zaten te bedenken

Geschreven door Klaas Klunder  op: 5 december 2014

Sint en Piet zaten te bedenken

Wat ze de klanten nu eens zouden schenken

Zwarte Piet loert door ramen en spleten

En komt zo heel wat te weten

Lees meer

Onderwerpen: marketing

6 overeenkomsten tussen marketing en administratie

Geschreven door Patrick Visch  op: 10 juli 2014

Waarschijnlijk bent u als ondernemer ooit het bedrijf begonnen met het idee een dienst  te leveren waar u bedreven in bent of een product te leveren die u zelf ook zou kopen. Misschien is uw bedrijf  wel uitgegroeid tot een BV met personeel en diverse randzaken. Zaken die een hoop tijd en inspanning  vragen. Twee van deze zaken zijn administratie en marketing. Waar administratie vanwege alle verplichtingen vaak wordt uitbesteed en als een noodzakelijk kwaad wordt gezien, is de marketing vaak een ondergeschoven kindje in de bedrijfsvoering. Toch is een goede marketing van belang voor het voortbestaan van uw bedrijf: Hoe komt u anders aan nieuwe klanten?

Lees meer

Onderwerpen: marketing

Huur een marketing manager, betaal alleen voor het gebruik

Geschreven door Klaas Klunder  op: 5 augustus 2013

 

Wij zijn uw marketing en communicatie loods voor de juiste koers!

Het machtige vliegdekschip de USS Enterprise vaart midden in de nacht door de woeste zee . Opeens ziet de kapitein een lichtsein recht voor zich. Onmiddellijk pakt hij de marifoon en spreekt met een machtige stem dit is USS Enterprise en ik beveel u om bakboord te houden. De kapitein luistert en hoort een zachte stem zeggen hou zelf bakboord. De kapitein spreekt nogmaals dit is de machtige USS Enterprise het grootste vliegdekschip ter wereld en ik beveel u om bakboord te houden! En weer zegt de zelfde stem hou zelf bakboord. Nu is de kapitein laaiend van woede en schreeuwt ik ben de kapitein van de USS Enterprise en ik ga schieten als u niet bakboord gaat houden. En de zachte stem zegt kalm terug ik ben de vuurtoren wachter en u vaart op de wal als u niet bakboord gaat houden.

CRM, Blue Ocean Strategie, Social Media, Business model, online marketing, Positionering, Internal branding, waarde strategie, genoeg containerbegrippen in de diepe wateren van de marketing en communicatie. Ziet u nog als directeur/kapitein waar u moet varen en waar juist niet? En welke koers u dan moet nemen om uw bedrijf door deze crisis te loodsen zonder daarbij reputatie schade op te lopen? Heeft u al een helder marketing en communicatie plan voor de toekomst?

Goede marketing en communicatie begint net zoals deze blog met een goed verhaal. Een goed verhaal is Anders dan de concurrent, Authentiek en Aansluitend bij de doelgroep. Kortom een triple A verhaal. Een dergelijk verhaal heeft duurzaam effect met een triple A resultaat. Dit geeft de hoogste kredietwaardigheid en reputatie en dat is in deze tijden een groot bezit.

Ondernemingen tussen servet en tafellaken: ze zijn te groot geworden voor de secretaresse die de directeur goed helpt met de juiste communicatie maar ze zijn (nog) te klein voor een full time marketing manager. Veel ondernemingen in Nederland worstelen met vraagstukken waar hun communicatie medewerker niet aan toe komt of de juiste kennis niet in huis heeft, maar die voor de ontwikkeling van de onderneming wel heel belangrijk zijn. Dat geldt des te meer in een tijd als deze: een recessie die veel langer aanhoudt en dieper is dan gedacht.

Elke onderneming die lijkt op de hier boven genoemde dient over een goede marketing en communicatie strategie te beschikken en actief gebruik te maken van de online marketing mogelijkheden die er nu mogelijk zijn. Zeker indien de onderneming door de recessie gedwongen wordt zich te herbezinnen. In grote multinationals is dit een dagtaak voor de CMO (Chief Marketing Officer) en vaak nog wel meer dan een dagtaak. Maar bij kleinere organisaties kan dit nog niet. Dit maakt het echter voor deze laatste groep niet minder belangrijk.

Wij zien marketing en communicatie als een hulpmiddel om uw business doelstellingen te behalen en niet andersom. Laat ons uw loods zijn door de woelige marketing en communicatie zee. Wij sturen bij waar nodig en loodsen u door deze moeilijke crisis tijden.

Een loods is een specialist met grote bekendheid van het plaatselijk vaarwater, die kapiteins adviseert bij het navigeren door een bepaald gebied, in het bijzonder nauwe vaarwaters, rivieren en havens. Loodsen zijn vaak ervaren zeelieden, die na een lange opleiding als loods mogen varen, eerst op kleinere schepen, daarna op de grote. De kapitein blijft eindverantwoordelijk, de loods is slechts een adviseur, maar hij mag verwachten dat zijn advies wordt opgevolgd.

Met meer dan 25 jaar ervaring in het marketing en communicatie vak wil ik graag uw marketing en communicatie loods zijn. Mijn hele carrière heb ik in de technologie branche gezeten.  Op kleine en grote schepen gevaren zoals Microsoft en Oracle. Ik weet hoe je resultaten kunt behalen in een Business to Business omgeving. Dat vraagt om analyse en strategie vorming die omgezet kan worden in heldere resultaten. In de waan van de dag wil de tijd nog wel eens ontbreken om hier bij stil te staan. Het is wel belangrijk maar niet urgent. Zoals de kapitein zich niet in alle havens en vaarwateren kan verdiepen hoeft u niet alles zelf te weten over de marketingzee en de communicatie oceaan. Daarvoor kunt u mij als uw loods inhuren. Dan weet u zeker dat deze belangrijke taak wordt gedaan door iemand die dagelijks door deze haven vaart. Op deze manier blijven uw plannen wel belangrijk maar worden ze niet urgent.

Natuurlijk is het belangrijk dat de loods een vertrouwensband opbouwt met de kapitein. Daarom is mijn eerste consult gratis. Zullen we samen die blauwe oceaan zoeken?

Lees meer

Onderwerpen: online marketing, marketing