Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Verbeter je inbound marketing campagne met advertenties

Geschreven door Klaas Klunder  op: 2 oktober 2015

Vorige maand vond de jaarlijkse HubSpot Inbound Conferentie in Boston plaats. Dit jaar kwamen maar liefst 14.000 mensen bijeen om zich te laten updaten over de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van inbound marketing. Tijdens het congres worden ook altijd veel nieuwe producten gelanceerd. In deze blog licht ik er eentje uit namelijk Advertising Add-On waarmee je in HubSpot advertenties kan maken en het resultaten kunt meten.

Lees meer

Onderwerpen: LinkedIn

Welke zes lessen kunnen we leren van HubSpots LinkedIn Company Page?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 8 mei 2015

De company page is de ‘zakelijke ontmoetingsplek’ voor je bedrijf op LinkedIn. Via deze pagina kun je volgers informeren over actuele zaken, vacatures, (nieuwe) mensen, producten en diensten. De LinkedIn Company Page is zeker niet iets nieuws. De tool is al in 2011 gelanceerd. En toch zijn er nog maar weinig bedrijven die de company page inzetten. En de bedrijven die ze wel hebben geactiveerd (dat zijn er iets meer dan 100.000) gebruiken niet alle features en updaten niet regelmatig. Het zal dan ook niet verbazen dat de meerderheid van deze bedrijven gemiddeld minder dan 50 volgers hebben. Dit in tegenstelling tot HubSpot die 93,916 volgers heeft.

Lees meer

Onderwerpen: LinkedIn

Stel jezelf 8 vragen voordat je een LinkedIn Company Page opzet

Geschreven door Linda Heida  op: 27 maart 2015

Bron: Linkedin

Wat ons betreft is LinkedIn een ‘blijvertje’. En dat vinden wij niet alleen, want volgens Hubspot kun je met LinkedIn 300% meer leads genereren binnen B2B dan via Facebook en Twitter. Daarmee is je LinkedIn company page een potentiele leadmagneet! Maar hoe maak je nu een goede LinkedIn company page? Om je een beetje op weg te helpen hebben we hier al vast acht belangrijke vragen voor je op een rij gezet:

Lees meer

Onderwerpen: LinkedIn

Laat jij ook grote kansen liggen op LinkedIn?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 20 maart 2015

Wereldwijd is LinkedIn met ruim 300 miljoen leden een populair social media-platform voor zakelijk gebruik. En elke seconde komen er weer twee leden bij. Volgens LinkedIn Profile Writer bezoekt 35 procent het platform dagelijks en 42 procent houdt de profielpagina regelmatig bij. Gemiddeld spenderen we maandelijks 17 minuten aan LinkedIn. Er wordt ook veel gediscussieerd in LinkedIn-groepen. Er zijn maar liefst 1,5 miljoen groepen en per minuut voeren we 200 gesprekken in een groep. Naast deze professionele gebruikers vinden we er ook steeds vaker bedrijven. Inmiddels hebben al 3 miljoen bedrijven een company page. Hoewel Nederlandse bedrijven LinkedIn steeds serieuzer nemen, laten ze toch kansen liggen, vooral op het gebied van B2B contentmarketing.

Lees meer

Onderwerpen: LinkedIn

Over Chinezen en uw LinkedIn Company Profile

Geschreven door Klaas Klunder  op: 27 mei 2013

Lees meer

Onderwerpen: LinkedIn, Social Media