Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Betere online fondsenwerving met Inbound Marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 10 maart 2016

Op dinsdagmiddag 15 maart organiseert Microsoft Nederland een gratis kennis- en inspiratie dag voor charitatieve organisaties in Nederland. Samen met Microsoft CRM-partner Cherry-T verzorg ik daar een lezing over hoe je technologie kunt gebruiken om fondsenwerving en contact met donateurs te professionaliseren. Anders gezegd, hoe helpt de Inbound Marketingmethode om een betere online fondsenwerving te realiseren. Het doel is om van de website een donatie machine te maken!

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Groei acceleratie voor softwarebedrijven dankzij Inbound Marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 1 maart 2016

Op 17 maart is het weer zo ver. De jaarlijkse Software Industrie Conferentie in het SPANT in Bussum. Dit jaar is het thema: Van interne innovatie naar externe acceleratie. In een speciale sessie zal ik uitleggen hoe één van onze IT-klanten zijn website wist om te bouwen naar een leadmachine dankzij de Inbound Marketing methode. Toen we begonnen, kreeg deze klant 2.500 unieke bezoekers per maand op de website en 0 leads. Nu zijn er 8.000 unieke bezoekers per maand die 100 leads per maand opleveren. Het geheim? Deel je kennis en vermenigvuldig je omzet!

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Waarom Inbound Marketing een goed voornemen is

Geschreven door Klaas Klunder  op: 2 januari 2016

Mensen doen zaken met mensen. En mensen willen niet verkocht worden. Mensen willen wel geholpen worden. Dit is de inbound marketing gedachte die je in bovenstaande video kunt zien. Starten met inbound marketing is naar mijn mening het beste zakelijke voornemen wat je voor 2016 kunt hebben.

Nederlanders zijn dol op goede voornemens. Ook dit jaar blijkt het merendeel weer een lijstje te hebben gemaakt. Vaak zijn het voornemens die op het privéleven betrekking hebben zoals gezonder leven, meer bewegen en afvallen. Maar je kunt ze natuurlijk ook maken op zakelijk gebied. Neem daarbij januari liever niet als startpunt. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat dan je voornemens gedoemd zijn te mislukken. Spreid liever je doelen over het jaar en wees bovenal realistisch. Hieronder vijf andere haalbare zakelijke voornemens.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Waarom ons brein van Inbound Marketing houdt

Geschreven door Linda Heida  op: 11 december 2015

In september was ik in Boston op de jaarlijkse inbound conferentie van HubSpot Daar sprak Mike Lieberman, CEO van Square 2 Marketing, een Amerikaans inbound marketing bureau, dat veel succes boekt. Sindsdien volg ik hem en onlangs schreef hij een fascinerende blog die ik graag hier wil delen. Het gaat over de vraag waarom het menselijk brein van inbound marketing houdt.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Inbound marketing in het tijdperk van adblockers

Geschreven door Klaas Klunder  op: 27 november 2015

Steeds meer mensen gebruiken een zogenoemde adblocker om internetadvertenties te blokkeren. Met de introductie van iOS 9, is dit ook mogelijk op mobiel. De boodschap is duidelijk. Wij zijn spuugzat van al die irritante en storende online advertenties.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Welke marketing tactiek is zwaar overschat? (nieuwe cijfers)

Geschreven door Klaas Klunder  op: 20 november 2015

Wat gebeurt er als je een zaal vol marketeers vanuit de hele wereld vraagt welke marketing tactiek totaal overschat is? Dat deed HubSpot onlangs en niet aan een zaal, maar wereldwijd aan 4000 respondenten uit marketing en sales. Een compleet overzicht van alle resultaten uit het onderzoek kun je nalezen in het HubSpot State of Inbound Rapport 2015. Maar in deze blog licht ik alvast een tipje van de sluier op.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Bak jij wat van inbound marketing?

Geschreven door Linda Heida  op: 13 november 2015

Het lijkt wel of inbound marketing ‘flavour of the month' of zelfs ‘of the year’ is. De maandelijkse zoekresultaten groeien de pan uit en ook wij prijzen ons gelukkig met een groot aantal nieuwe klanten. Voor wie dit blog voor het eerst leest, hier nog even een korte samenvatting wat inbound marketing precies inhoudt.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Halloween: 13 horror marketingstatistieken

Geschreven door Klaas Klunder  op: 30 oktober 2015

Vind je het lastig om nieuwe marketing tactieken te omarmen? De harde waarheid is dat de traditionele wijze van marketing doen geen effect meer heeft. Heb je argumenten in handen nodig? 

Wellicht geven deze 13 akelig griezelige statistieken je het juiste schokeffect om vandaag nog in actie komen.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Geboortenieuws bij Marketing Penguin!

Geschreven door Klaas Klunder  op: 9 oktober 2015

Marketing Penguin breidt uit!
Niet alleen hebben we dit kwartaal nieuwe klanten mogen verwelkomen, ook onze pinguïn familie in Artis is uitgebreid.

Gisteren kregen we het heugelijke nieuws dat er een zwartvoetpinguïn uit het ei van ons pinguïn koppel is gekropen. Dit is het eerste kuiken van dit broedseizoen. Zoals je weet, hebben wij iets met pinguïns. Onze liefde voor pinguïns vind je niet alleen terug in ons logo en onze filosofie. We zetten het ook om in daden. Met trots hebben wij een pinguïnkoppel in dierentuin Artis geadopteerd.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Inbound Marketing vs. Outbound Marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 28 augustus 2015

Tekening credits Pia Sprong

Onlangs organiseerden we onze derde masterclass inbound marketing. Ditmaal in de prachtige omgeving van Artis; het thuisfront van onze eigen geadopteerde ‘marketing pinguïns’. Tijdens de borrel viel het mij weer op hoe vaak marketeers nog leads genereren op de traditionele wijze, namelijk via vakbeurzen, ingekochte contactlijsten, cold calling, telemarketing en reclame. Al deze methodes vallen onder de noemer outbound marketing, waar de marketeer zijn boodschap de ether in ‘pusht’ in de hoop dat het wel ergens bij een prospect zal belanden.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing