Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Privacy in marketing: waar moet je als organisatie op letten?

Geschreven door Jitty van Doodewaerd  op: 28 juli 2017

De digitalisering zorgt ervoor dat organisaties 24/7, cross-mediaal, via tekst, geluid en beeld met klanten kunnen communiceren. Die gesprekken zijn vaak afgestemd op individuele consumenten. Een doordachte strategie kan de gunst van de consument opleveren. Maar bedrijven houden nu nog onvoldoende rekening met privacy compliance. Ze denken onvoldoende na of de inzet van bijvoorbeeld social media, instant messaging en video past bij hun merk en de privacybeleving van hun klanten. En dat zouden ze wel moeten doen, want het kan hen duur komen te staan (of positief onderscheiden).

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Driekwart MKB onbekend met komst AVG in 2018

Geschreven door Klaas Klunder  op: 14 juli 2017

Het MKB blijkt slecht voorgelicht te zijn over de nieuwe Europese privacywet, blijkt uit een recent onderzoek van MKB Servicedesk onder 3200 bedrijven. Zes op de tien bedrijven zijn niet op de hoogte van het feit dat ze volgend jaar moeten voldoen aan de wet AVG. Het niet navolgen van deze wet kan tot enorme boetes leiden.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Hoe kom je door de marketing jungle in de toekomst?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 16 mei 2017

Een militaire patrouille is verdwaald in de jungle en hakt zich een weg door de begroeiing. Enigszins onzeker besluit de commandant in een boom te klimmen om zijn positie te bepalen. In de top concludeert hij dat zij helemaal verkeerd zitten.

‘Wrong jungle!’, roept hij naar zijn manschappen, waarna het peloton als één man terug schreeuwt: ‘Shut up, we’re making progress!’. 

Onzekerheid

We leven in onzekere tijden. Belangrijk dus om je af te vragen of jij nog wel in de goede marketing jungle bezig bent. Reden voor marktleider in marketing automation software HubSpot om recent een wereldwijd onderzoek te doen naar de stand van Inbound Marketing. Dit jaar reageerden 6.400 professionals uit 141 landen. Op de vraag naar mogelijke disruptors voor de toekomst werden de wereldwijde politieke ontwikkelingen als Brexit en de nieuwe US-regering aangehaald.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

8 leuke en minder leuke feitjes over pinguïns

Geschreven door Linda Heida  op: 25 april 2017

Vandaag is het Wereld Pinguïn Dag vandaar een blog die in zijn geheel is gewijd aan deze schattige diertjes. Pinguïns zijn prachtige dieren die koddig waggelen, in grote kolonies leven en voornamelijk zwart/wit zijn, maar er zijn zaken die niet algemeen bekend zijn. Wij hebben 8 feiten voor je op een rij gezet. Het zal je verbazen, want pinguïns zijn niet altijd pluizig en schattig… 

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Masterclass: inbound marketing voor 2017

Geschreven door Klaas Klunder  op: 7 oktober 2016

Ieder jaar publiceert HubSpot het onderzoeksrapport ’State of Inbound’ over de prioriteiten, uitdagingen en strategieën van marketeers. Voor haar lijvige document ’State of Inbound 2016’ ondervroeg HubSpot duizenden professionals uit meer dan 150 landen. In deze blog bespreek ik wat volgens HubSpot de grootste marketinguitdaging voor 2017 is: hoe krijg ik meer website bezoekers en leads?

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Betere online fondsenwerving met Inbound Marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 10 maart 2016

Op dinsdagmiddag 15 maart organiseert Microsoft Nederland een gratis kennis- en inspiratie dag voor charitatieve organisaties in Nederland. Samen met Microsoft CRM-partner Cherry-T verzorg ik daar een lezing over hoe je technologie kunt gebruiken om fondsenwerving en contact met donateurs te professionaliseren. Anders gezegd, hoe helpt de Inbound Marketingmethode om een betere online fondsenwerving te realiseren. Het doel is om van de website een donatie machine te maken!

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Groei acceleratie voor softwarebedrijven dankzij Inbound Marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 1 maart 2016

Op 17 maart is het weer zo ver. De jaarlijkse Software Industrie Conferentie in het SPANT in Bussum. Dit jaar is het thema: Van interne innovatie naar externe acceleratie. In een speciale sessie zal ik uitleggen hoe één van onze IT-klanten zijn website wist om te bouwen naar een leadmachine dankzij de Inbound Marketing methode. Toen we begonnen, kreeg deze klant 2.500 unieke bezoekers per maand op de website en 0 leads. Nu zijn er 8.000 unieke bezoekers per maand die 100 leads per maand opleveren. Het geheim? Deel je kennis en vermenigvuldig je omzet!

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Waarom Inbound Marketing een goed voornemen is

Geschreven door Klaas Klunder  op: 2 januari 2016

Mensen doen zaken met mensen. En mensen willen niet verkocht worden. Mensen willen wel geholpen worden. Dit is de inbound marketing gedachte die je in bovenstaande video kunt zien. Starten met inbound marketing is naar mijn mening het beste zakelijke voornemen wat je voor 2016 kunt hebben.

Nederlanders zijn dol op goede voornemens. Ook dit jaar blijkt het merendeel weer een lijstje te hebben gemaakt. Vaak zijn het voornemens die op het privéleven betrekking hebben zoals gezonder leven, meer bewegen en afvallen. Maar je kunt ze natuurlijk ook maken op zakelijk gebied. Neem daarbij januari liever niet als startpunt. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat dan je voornemens gedoemd zijn te mislukken. Spreid liever je doelen over het jaar en wees bovenal realistisch. Hieronder vijf andere haalbare zakelijke voornemens.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Waarom ons brein van Inbound Marketing houdt

Geschreven door Linda Heida  op: 11 december 2015

In september was ik in Boston op de jaarlijkse inbound conferentie van HubSpot Daar sprak Mike Lieberman, CEO van Square 2 Marketing, een Amerikaans inbound marketing bureau, dat veel succes boekt. Sindsdien volg ik hem en onlangs schreef hij een fascinerende blog die ik graag hier wil delen. Het gaat over de vraag waarom het menselijk brein van inbound marketing houdt.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Inbound marketing in het tijdperk van adblockers

Geschreven door Klaas Klunder  op: 27 november 2015

Steeds meer mensen gebruiken een zogenoemde adblocker om internetadvertenties te blokkeren. Met de introductie van iOS 9, is dit ook mogelijk op mobiel. De boodschap is duidelijk. Wij zijn spuugzat van al die irritante en storende online advertenties.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing