Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

AVG: 2 rechten van je klant waar je als organisatie rekening mee moet houden

Geschreven door Klaas Klunder  op: 15 september 2017

 

Het wordt steeds duidelijker wat de gevolgen zijn van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) / (GDPR) voor marketeers. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft aangegeven binnenkort met meer informatie over toepassingen in de AVG te komen. In de tussentijd willen wij van onze zijde alvast graag belichten wat de nieuwe privacywetgeving inhoudt als je werkzaam bent in marketing en sales. Dat kan ook via onze gratis masterclass. In dit blogartikel benoemen we twee belangrijke rechten waar je als organisatie straks rekening mee moet gaan houden (om hoge boetes te voorkomen).

 

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Privacywet 2018 biedt nieuwe kansen voor sales en marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 18 augustus 2017

In 2018 moeten de nieuwe regels voor het verwerken van persoonsgegevens zijn geïmplementeerd door het bedrijfsleven. Dat betekent dat er volgend jaar niet meer zo makkelijk kan worden geacquireerd. Menig marketeer schiet ervan in de stress. “Want, als we niet meer mogen ‘targetten’, hoe gaan we dan in vredesnaam onze salestargets halen?” In deze blog wil ik je geruststellen; dat het niet allemaal hel en verdoemenis is en dat deze verandering juist nieuwe kansen biedt.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Privacy compliance in marketing: wat moeten we nou precies doen?

Geschreven door Jitty van Doodewaerd  op: 11 augustus 2017

In 2018 treedt de nieuwe Europese privacywetgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming) in werking. Voor elke organisatie die data registreert en of verwerkt heeft deze wet ingrijpende gevolgen. Dus ook voor u als marketeer. Wat verandert er?

Organisaties moeten kunnen aantonen dat zij begrijpen hoe de vereisten van de nieuwe wet ingrijpen op hun verwerkingen van persoonsgegevens. Ook moeten zij de juiste beheersmaatregelen hebben getroffen om compliance te waarborgen. Vergelijkbaar met de governance die we kennen bij financiële verslaglegging van organisaties.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Privacy in marketing: waar moet je als organisatie op letten?

Geschreven door Jitty van Doodewaerd  op: 28 juli 2017

De digitalisering zorgt ervoor dat organisaties 24/7, cross-mediaal, via tekst, geluid en beeld met klanten kunnen communiceren. Die gesprekken zijn vaak afgestemd op individuele consumenten. Een doordachte strategie kan de gunst van de consument opleveren. Maar bedrijven houden nu nog onvoldoende rekening met privacy compliance. Ze denken onvoldoende na of de inzet van bijvoorbeeld social media, instant messaging en video past bij hun merk en de privacybeleving van hun klanten. En dat zouden ze wel moeten doen, want het kan hen duur komen te staan (of positief onderscheiden).

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Driekwart MKB onbekend met komst AVG in 2018

Geschreven door Klaas Klunder  op: 14 juli 2017

Het MKB blijkt slecht voorgelicht te zijn over de nieuwe Europese privacywet, blijkt uit een recent onderzoek van MKB Servicedesk onder 3200 bedrijven. Zes op de tien bedrijven zijn niet op de hoogte van het feit dat ze volgend jaar moeten voldoen aan de wet AVG. Het niet navolgen van deze wet kan tot enorme boetes leiden.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Hoe kom je door de marketing jungle in de toekomst?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 16 mei 2017

Een militaire patrouille is verdwaald in de jungle en hakt zich een weg door de begroeiing. Enigszins onzeker besluit de commandant in een boom te klimmen om zijn positie te bepalen. In de top concludeert hij dat zij helemaal verkeerd zitten.

‘Wrong jungle!’, roept hij naar zijn manschappen, waarna het peloton als één man terug schreeuwt: ‘Shut up, we’re making progress!’. 

Onzekerheid

We leven in onzekere tijden. Belangrijk dus om je af te vragen of jij nog wel in de goede marketing jungle bezig bent. Reden voor marktleider in marketing automation software HubSpot om recent een wereldwijd onderzoek te doen naar de stand van Inbound Marketing. Dit jaar reageerden 6.400 professionals uit 141 landen. Op de vraag naar mogelijke disruptors voor de toekomst werden de wereldwijde politieke ontwikkelingen als Brexit en de nieuwe US-regering aangehaald.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

8 leuke en minder leuke feitjes over pinguïns

Geschreven door Linda Heida  op: 25 april 2017

Vandaag is het Wereld Pinguïn Dag vandaar een blog die in zijn geheel is gewijd aan deze schattige diertjes. Pinguïns zijn prachtige dieren die koddig waggelen, in grote kolonies leven en voornamelijk zwart/wit zijn, maar er zijn zaken die niet algemeen bekend zijn. Wij hebben 8 feiten voor je op een rij gezet. Het zal je verbazen, want pinguïns zijn niet altijd pluizig en schattig… 

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Masterclass: inbound marketing voor 2017

Geschreven door Klaas Klunder  op: 7 oktober 2016

Ieder jaar publiceert HubSpot het onderzoeksrapport ’State of Inbound’ over de prioriteiten, uitdagingen en strategieën van marketeers. Voor haar lijvige document ’State of Inbound 2016’ ondervroeg HubSpot duizenden professionals uit meer dan 150 landen. In deze blog bespreek ik wat volgens HubSpot de grootste marketinguitdaging voor 2017 is: hoe krijg ik meer website bezoekers en leads?

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Betere online fondsenwerving met Inbound Marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 10 maart 2016

Op dinsdagmiddag 15 maart organiseert Microsoft Nederland een gratis kennis- en inspiratie dag voor charitatieve organisaties in Nederland. Samen met Microsoft CRM-partner Cherry-T verzorg ik daar een lezing over hoe je technologie kunt gebruiken om fondsenwerving en contact met donateurs te professionaliseren. Anders gezegd, hoe helpt de Inbound Marketingmethode om een betere online fondsenwerving te realiseren. Het doel is om van de website een donatie machine te maken!

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Groei acceleratie voor softwarebedrijven dankzij Inbound Marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 1 maart 2016

Op 17 maart is het weer zo ver. De jaarlijkse Software Industrie Conferentie in het SPANT in Bussum. Dit jaar is het thema: Van interne innovatie naar externe acceleratie. In een speciale sessie zal ik uitleggen hoe één van onze IT-klanten zijn website wist om te bouwen naar een leadmachine dankzij de Inbound Marketing methode. Toen we begonnen, kreeg deze klant 2.500 unieke bezoekers per maand op de website en 0 leads. Nu zijn er 8.000 unieke bezoekers per maand die 100 leads per maand opleveren. Het geheim? Deel je kennis en vermenigvuldig je omzet!

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing