Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Online marketing uitbesteden? Hier zijn 3 redenen waarom.

Geschreven door Klaas Klunder  op: 21 september 2019

Online marketing is voor jouw onderneming onmisbaar. Je kunt er op meerdere manieren invulling aan geven: zelf doen of het hele traject uitbesteden. Bij de afweging zelf doen of uitbesteden, spelen kosten een grote rol, maar is vaak niet het enige dat telt.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing, Marketing Automation

Hoe je online meer leden werft met inbound marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 16 augustus 2019

Hoe haal je als vakbond nieuwe leden binnen? Het standaard antwoord luidt, door een ledenwervingscampagne. Gewoon lekker kort door de bocht een aanbieding doen met een mooie korting. Bewezen ‘old school’, want daar gaan de aspirant leden voor.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

Content recycling? Maak eens een mooi magazine!

Geschreven door Klaas Klunder  op: 9 augustus 2019

Was is effectiever denk je? Nieuwe content maken of bestaande content recyclen? Het antwoord is…… bestaande content hergebruiken. En dat is goed nieuws, want er gaat veel kostbare tijd zitten in het bedenken en schrijven van goede content. Daarom adviseert HubSpot ook dat je 1 x je content schrijft en dit vervolgens 7 x promoot om zo maximaal rendement behalen.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation, Inbound

Zomerspecial Marketing Penguin

Geschreven door Vincent Leenders  op: 31 juli 2019

O, moeder wat was het heet. De zon heeft overuren gedraaid, code oranje en code rood wisselden elkaar frequent af. De temperaturen zijn weliswaar tot ongekende waarden en nieuwe recordhoogten gestegen, tijd om bij te komen en de terugkeer naar normalere waarden te benutten om die grote leesachterstand eens een beetje in te halen. 

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation, Inbound

Leadgeneratie: ontdek de kracht van strategische content partnerships

Geschreven door Linda Heida  op: 24 juli 2019

In plaats van je af te vragen: "Hoe bereiken we de Buyer Persona?", kun je beter deze twee vragen stellen: "Wie bereikt nu al deze Buyer Persona? En hoe kunnen we met hen samenwerken? "

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

Meer tools in gratis HubSpot CRM

Geschreven door Vincent Leenders  op: 17 juli 2019

HubSpot heeft de mogelijkheden voor gebruikers van de gratis versie van CRM aanzienlijk uitgebreid. Gebruikers kunnen maandelijks tot een maximum van 2.000 emails versturen naar potentiele en bestaande klanten. Daarnaast kunnen zij nu ook advertenties volgen op LinkedIn, Google en Facebook tot een maximum van 1.000 dollar aan advertentiekosten. De uitbreiding betekent bovendien dat gegevens worden gedeeld met het CRM, zodat een veel meer compleet beeld ontstaat van de interactie die klanten hebben met hun bedrijf.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

HubSpot-certificaten zijn studiepunten waard

Geschreven door Vincent Leenders  op: 19 april 2019

HubSpot zoekt bij de doorontwikkeling van haar Marketing Automation software continu aansluiting bij de praktijk, zowel bedrijfsleven als onderwijs. De Northeastern University, eveneens gevestigd in Boston, heeft beoordeeld dat vijf modules uit de HubSpot Academy studiepunten waard zijn:

Inbound
Inbound Marketing
Content Marketing
Social Media
E-mail Marketing

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

8 redenen TO LOVE Inbound Marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 14 februari 2019

Vandaag is het Valentijnsdag en in deze blog wil ik met jullie mijn liefde voor Inbound Marketing delen. Zoals je weet is online marketing inmiddels een stuk ingewikkelder geworden, met name de wijze waarop we nieuwe klanten werven. De klant is aan zet en 57% van de beslissingen zijn al gemaakt voordat er met een leverancier is gesproken.

Online is dus de plek waar je met de klant moet gaan daten zodat hij verliefd wordt op jouw product of dienst. En hiervoor heb je diverse tools voor handen. Landing pages, on-site SEO, off-site SEO, conversie tools, CTAs, educatieve content, social media strategieën, en noem maar op. En dan is het best lastig om dit allemaal aangelijnd te krijgen.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

AVG: 2 rechten van je klant waar je als organisatie rekening mee moet houden

Geschreven door Klaas Klunder  op: 15 september 2017

 

Het wordt steeds duidelijker wat de gevolgen zijn van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) / (GDPR) voor marketeers. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft aangegeven binnenkort met meer informatie over toepassingen in de AVG te komen. In de tussentijd willen wij van onze zijde alvast graag belichten wat de nieuwe privacywetgeving inhoudt als je werkzaam bent in marketing en sales. Dat kan ook via onze gratis masterclass. In dit blogartikel benoemen we twee belangrijke rechten waar je als organisatie straks rekening mee moet gaan houden (om hoge boetes te voorkomen).

 

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing

Privacywet 2018 biedt nieuwe kansen voor sales en marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 18 augustus 2017

In 2018 moeten de nieuwe regels voor het verwerken van persoonsgegevens zijn geïmplementeerd door het bedrijfsleven. Dat betekent dat er volgend jaar niet meer zo makkelijk kan worden geacquireerd. Menig marketeer schiet ervan in de stress. “Want, als we niet meer mogen ‘targetten’, hoe gaan we dan in vredesnaam onze salestargets halen?” In deze blog wil ik je geruststellen; dat het niet allemaal hel en verdoemenis is en dat deze verandering juist nieuwe kansen biedt.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing