Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Hoe je online meer leden werft met inbound marketing

Geschreven door Klaas Klunder  op: 16 augustus 2019

Hoe haal je als vakbond nieuwe leden binnen? Het standaard antwoord luidt, door een ledenwervingscampagne. Gewoon lekker kort door de bocht een aanbieding doen met een mooie korting. Bewezen ‘old school’, want daar gaan de aspirant leden voor.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

Content recycling? Maak eens een mooi magazine!

Geschreven door Klaas Klunder  op: 9 augustus 2019

Was is effectiever denk je? Nieuwe content maken of bestaande content recyclen? Het antwoord is…… bestaande content hergebruiken. En dat is goed nieuws, want er gaat veel kostbare tijd zitten in het bedenken en schrijven van goede content. Daarom adviseert HubSpot ook dat je 1 x je content schrijft en dit vervolgens 7 x promoot om zo maximaal rendement behalen.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation, Inbound

Zomerspecial Marketing Penguin

Geschreven door Vincent Leenders  op: 31 juli 2019

O, moeder wat was het heet. De zon heeft overuren gedraaid, code oranje en code rood wisselden elkaar frequent af. De temperaturen zijn weliswaar tot ongekende waarden en nieuwe recordhoogten gestegen, tijd om bij te komen en de terugkeer naar normalere waarden te benutten om die grote leesachterstand eens een beetje in te halen. 

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation, Inbound

Leadgeneratie: ontdek de kracht van strategische content partnerships

Geschreven door Linda Heida  op: 24 juli 2019

In plaats van je af te vragen: "Hoe bereiken we de Buyer Persona?", kun je beter deze twee vragen stellen: "Wie bereikt nu al deze Buyer Persona? En hoe kunnen we met hen samenwerken? "

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

Meer tools in gratis HubSpot CRM

Geschreven door Vincent Leenders  op: 17 juli 2019

HubSpot heeft de mogelijkheden voor gebruikers van de gratis versie van CRM aanzienlijk uitgebreid. Gebruikers kunnen maandelijks tot een maximum van 2.000 emails versturen naar potentiele en bestaande klanten. Daarnaast kunnen zij nu ook advertenties volgen op LinkedIn, Google en Facebook tot een maximum van 1.000 dollar aan advertentiekosten. De uitbreiding betekent bovendien dat gegevens worden gedeeld met het CRM, zodat een veel meer compleet beeld ontstaat van de interactie die klanten hebben met hun bedrijf.

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

HubSpot-certificaten zijn studiepunten waard

Geschreven door Vincent Leenders  op: 19 april 2019

HubSpot zoekt bij de doorontwikkeling van haar Marketing Automation software continu aansluiting bij de praktijk, zowel bedrijfsleven als onderwijs. De Northeastern University, eveneens gevestigd in Boston, heeft beoordeeld dat vijf modules uit de HubSpot Academy studiepunten waard zijn:

Inbound
Inbound Marketing
Content Marketing
Social Media
E-mail Marketing

Lees meer

Onderwerpen: Social Media, Content Marketing, Inbound Marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

Gmail bestaat vijftien jaar

Geschreven door Vincent Leenders  op: 2 april 2019

Op 1 april 2004, gisteren exact vijftien jaar geleden, lanceerde Google de met veel verwachting tegemoet gezien web-based E-mail cliënt: Gmail. De verjaardag gaat gepaard met enkele nieuwe features.

Lees meer

Onderwerpen: online marketing, e-mail marketing, Marketing Automation

E-mail delivery: verschillende bounces bij het versturen van e-mail

Geschreven door Klaas Klunder  op: 5 mei 2017

Iedereen die e-mails verstuurd, krijgt er vroeg of laat mee te maken: bounces. Een bounce is een e-mail die teruggezonden wordt, omdat hij niet kon worden bezorgd. Als een e-mail niet in de inbox van de ontvanger komt, ‘kaatst’ deze terug, vandaar de term ‘bounce’ Ruwweg zijn er twee soorten bounces: soft bounces en hard bounces. In deze blog over e-mail delivery bespreek ik kort wat de wettelijke regels zijn, wat het verschil is tussen een hard bounce en een soft bounce en wat je eraan kunt doen.

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

5 tips om niet in de spambox te belanden

Geschreven door Klaas Klunder  op: 21 april 2017

Wist jij dat er wereldwijd per seconde 2,4 miljoen e-mails worden verstuurd? En dat het merendeel mails zijn waar jij niet om hebt gevraagd? Gelukkig zijn er filters die ongewenste mail tegenhouden. De keerzijde is dat het voor jou als marketeer steeds lastiger wordt om zakelijke mail te laten aankomen in de inbox van je ontvangers. In deze blog geven wij je namens HubSpot 5 tips om niet in de spambox te belanden.

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

3 redenen waarom je geen email adressen moet kopen

Geschreven door Klaas Klunder  op: 27 januari 2017

Eén van de snelste en vaak goedkoopste manieren om email adressen te verzamelen, is door ze in te kopen of te huren. Maar is dit ook de juiste keuze? Hoewel het voor de korte termijn een quick fix kan zijn, is het voor de lange termijn geen goede strategie. Hier zijn drie redenen waarom je geen email lijsten moet inkopen:

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing