Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

E-mail delivery: verschillende bounces bij het versturen van e-mail

Geschreven door Klaas Klunder  op: 5 mei 2017

Iedereen die e-mails verstuurd, krijgt er vroeg of laat mee te maken: bounces. Een bounce is een e-mail die teruggezonden wordt, omdat hij niet kon worden bezorgd. Als een e-mail niet in de inbox van de ontvanger komt, ‘kaatst’ deze terug, vandaar de term ‘bounce’ Ruwweg zijn er twee soorten bounces: soft bounces en hard bounces. In deze blog over e-mail delivery bespreek ik kort wat de wettelijke regels zijn, wat het verschil is tussen een hard bounce en een soft bounce en wat je eraan kunt doen.

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

5 tips om niet in de spambox te belanden

Geschreven door Klaas Klunder  op: 21 april 2017

Wist jij dat er wereldwijd per seconde 2,4 miljoen e-mails worden verstuurd? En dat het merendeel mails zijn waar jij niet om hebt gevraagd? Gelukkig zijn er filters die ongewenste mail tegenhouden. De keerzijde is dat het voor jou als marketeer steeds lastiger wordt om zakelijke mail te laten aankomen in de inbox van je ontvangers. In deze blog geven wij je namens HubSpot 5 tips om niet in de spambox te belanden.

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

3 redenen waarom je geen email adressen moet kopen

Geschreven door Klaas Klunder  op: 27 januari 2017

Eén van de snelste en vaak goedkoopste manieren om email adressen te verzamelen, is door ze in te kopen of te huren. Maar is dit ook de juiste keuze? Hoewel het voor de korte termijn een quick fix kan zijn, is het voor de lange termijn geen goede strategie. Hier zijn drie redenen waarom je geen email lijsten moet inkopen:

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

Wat een brief aan de Kerstman ons leert over emailmarketing

Geschreven door Linda Heida  op: 25 december 2015

Zo begon de Marketing blog van HubSpot deze week. Daar ga je dan toch over na denken, want wat blijkt? Een e-mail naar de Kerstman (ja, de Kerstman is ook online) kan ons veel leren over email marketing. Dat je met de kerst zelfs met de mensen op de maan kunt communiceren blijkt uit bovenstaande commercial van warenhuis John Lewis. Wil je liever met de kerstman op onze planeet mailen, lees dan de tips in onze blog van deze week.

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

Waarom is het checken van je e-mail zo verslavend?

Geschreven door Linda Heida  op: 25 september 2015

We zitten dagelijks vele uren achter één of ander scherm. Hoe vaak per dag check jij dan je mail? Doe je dit eens per uur of kijk je gelijk als het kleine envelopje in je scherm floept? E-mail kan een irritant monster zijn dat je afleid, je tijd verprutst en je werkdag minder productief maakt. Maar het is een vorm van communicatie waar we niet zonder kunnen. Als marketeer is het handig om de psychologie achter de e-mail te kennen zodat je weet hoe je effectief e-mail campagnes moet opzetten.  Want als je weet wat mensen beweegt dan kun je mails creëren die ook daadwerkelijk worden geopend, gelezen en tot actie leiden. Wat is handig om te weten? Hier volgt een kleine psychologie lesje:

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

4 redenen waarom je geen maillijsten moet kopen

Geschreven door Linda Heida  op: 3 juli 2015

Ga je aan de slag met email marketing dan heb je email adressen nodig. Eén van de snelste en vaak goedkoopste manieren om email adressen te verzamelen, is door ze in te kopen of te huren. Maar is dit ook de juiste keuze? Hoewel het voor de korte termijn een quick fix kan zijn, is het voor de lange termijn geen goede strategie. Hier zijn vier redenen waarom je geen email lijsten moet inkopen:

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

In 4 stappen naar een killer email

Geschreven door Linda Heida  op: 5 juni 2015

Open jij een mail als het onderwerp je niet aanspreekt. Nee toch? Dat doen je klanten dus ook niet!  Wil je een succesvolle emailcampagne opzetten dan is het onderwerp een veld waar je extra aandacht aan moet besteden. Hier checkt je lezer namelijk of hij verder wil lezen. Omschrijf het onderwerp het liefst zo kort en bondig mogelijk, maar wel zo dat het de lading van je boodschap dekt.  Dus niet: interessante nieuwe keynote speaker op ons congres, maar liever Barack Obama keynote speaker op Hubspot Congres. Dit klinkt wellicht logisch en toch gaat het vaak mis. Waar moet je nu op letten bij het opstellen van een email. In deze blog beschrijf ik hoe je in vier stappen tot een killer email komt.

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

Hoe schrijf je een e-mail met een klik?

Geschreven door Linda Heida  op: 23 januari 2015

We herkennen het allemaal. Je hebt je stinkende best gedaan op een e-mail. Zorgvuldig elk woord afgewogen, op zoek geweest naar die ene winnende kop, je drukt op ‘publish’ en leunt tevreden achterover. Zo, weer een e-mail de deur uit. Maar als je de volgende ochtend naar de statistieken kijkt, zie je een minder rooskleurig plaatje. Je mails zijn slecht geopend en je click-through rate is ook teleurstellend. De ontvanger had blijkbaar geen klik met jouw content. Toch is het schrijven van een killer e-mail geen hogere wiskunde. Er zijn een aantal simpele basisregels voor. Hoe schrijf je een e-mail die geopend, gelezen en waarop geklikt wordt?

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

Over email marketing software en de melkman

Geschreven door Klaas Klunder  op: 28 november 2014

Graag denk ik terug aan de tijd dat ik, als kleine jongen, op stap mocht met de melkboer. Een databasemarketeer-avant-la-lettre die een persoonlijke relatie onderhield met al zijn klanten. Die tot op het laatste eitje wist, wat zij nodig hadden en wanneer.

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing

Over email marketing en oogartsen

Geschreven door Klaas Klunder  op: 7 november 2014


Op een dag komt een man bij de oogarts met de klacht dat hij slecht ziet. Enthousiast overhandigt de oogarts hem zijn bril. De man houdt echter zijn klachten. “Dan moet u beter uw best doen”, merkt de oogarts geïrriteerd op. “Zelf zie ik er prima mee”.

Vreemd verhaal? Kijk dan maar eens goed naar uw SPAM folder in uw email systeem. Telkens wil de afzender dat wij door zíjn bril naar de wereld kijken, in plaats van zich af te vragen wat de ontvanger weten wil.

Lees meer

Onderwerpen: e-mail marketing