Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

3 tips om aan de slag te gaan met content creatie

Geschreven door Klaas Klunder  op: 24 maart 2017

Dagelijkse ‘poppen’ er allerlei ideeën in ons hoofd. Wat je vandaag gaat eten, of je naar die nieuwe film gaat of wat je zomervakantiebestemming zal zijn. Dit gebeurt eigenlijk allemaal zonder dat je er al te veel moeite voor doet. Het wordt lastiger als deze ideeën generator van levensbelang is voor je werk. Dan zit er meer druk op de ketel. Elke dag worden er nieuwe en frisse ideeën verwacht voor relevante content die nieuwe leads voor jouw bedrijf moeten opleveren.
Maar soms zijn je inspiratiebronnen opgedroogd en krijg je geen letter ‘op papier’. Hoe kom je steeds weer op ideeën voor nieuwe blogs of social media posts. In deze blog krijg je drie tips hoe je heel gericht op zoek kan gaan naar nieuwe content.

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

Content recycling is een vorm van kliekjesmarketing

Geschreven door Linda Heida  op: 17 maart 2017

Herinner jij je de SIRE-campagne over voedselverspilling nog? De boodschap van deze campagne, die overigens twee derde van alle Nederlanders bereikte, was dat wij in Nederland jaarlijks 50 kilo per persoon aan voedsel weggooien. Het doel was om de consument hiervan bewust te maken en aan te zetten tot actie door inspiratie voor kliekjes te geven. Het Voedingscentrum borduurde hier zelfs op voort en zette de site kliekipedia in. Nu zal je denken, wat heeft dit met marketing te maken?

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

5 tips om je blog te promoten

Geschreven door Linda Heida  op: 3 maart 2017

Wist jij dat de meeste mensen hun content maar een keer promoten? Tenzij alle sterren gunstig staan, is de kans groot dat jouw blog niet wordt gelezen. Content promotie is dan ook vaak de zwakste schakel binnen content marketing.

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

Het geheim van storytelling zit in de Golden Circle

Geschreven door Linda Heida  op: 17 februari 2017

Je kent ‘m vast wel, de managementgoeroe Simon Sinek. Hij ontdekte het concept wat hij ‘The Golden Circle’ is gaan noemen. In de buitenste ring staat wat je doet (‘what’), in de middelste hoe je het doet (‘how’) en in het centrum staat waaróm je het doet: het ‘why’.

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

Hoe maak je sexy content voor een saaie markt?

Geschreven door Klaas Klunder  op: 28 juli 2016

Ben je bekend met inbound marketing, dan weet je dat je met het delen van relevante content, leads kunt genereren. Dit kan een blog, white paper, ebook, infographic zijn, noem maar op. Maar wat als je in administratieve software, accountancy of verzekeringen zit. Staat B2B dan voor Boring Business? En is het dan lastiger om content te creëren?

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

Voorkom deze vier fouten in content creatie

Geschreven door Linda Heida  op: 13 mei 2016

Iedere tekstschrijver kent het wel. Je hebt een prachtige blog geschreven en wil op ‘publish’ drukken en dan zie je ineens een loeier van een spelfout. Het schaamrood staat op je kaken en je vraagt je af hoe je deze fout over het hoofd hebt kunnen zien. Wees gerust. Iedereen maakt weleens fouten. En dat is op zich niet zo erg zolang je er maar van leert en de fout nog kan rechtzetten. In deze blog heb ik de vier meest gemaakte fouten op een rijtje gezet (en hoe je ze kunt voorkomen).

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

De ultieme content checklist

Geschreven door Linda Heida  op: 15 april 2016

Je kent vast wel het oude spreekwoord: Wie schrijft die blijft. Dit klopt nog steeds als een bus, mits de tekst aan een aantal belangrijke voorwaarden voldoet. Want content is meer dan ‘even een stukkie tikken’. Het gehele schrijfproces bestaat uit een flink aantal stappen: van onderwerp, insteek, concepttekst, tot proeflezen en eindredactie. Helaas worden deze laatste twee stappen nog vaak afgeraffeld of zelfs helemaal overgeslagen. We begrijpen dat het lastig is om te onthouden waar je allemaal op moet letten; zeker als je onder tijdsdruk staat.

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

Wat is het belang van verse content marketing?

Geschreven door Linda Heida  op: 13 februari 2016


I

Het blijft voor veel bedrijven een uitdaging om maandelijks met nieuwe content te komen. Je kunt je afvragen waarom er zo’n druk op content marketing zit.  Het antwoord is simpel. Sites die regelmatig worden ‘ververst ’krijgen een hogere ranking van Google. Bedrijven die dit niet regelmatig doen, zullen lager in de zoekresultaten terecht komen en daardoor moeilijker vindbaar zijn. Maar er is nog een belangrijke reden waarom je website actueel moet zijn. Tenslotte schrijf je niet voor machines maar vooral voor mensen. Dat kunnen je huidige klanten zijn: verse content geeft hen weer een reden om je site te bezoeken. En natuurlijk je (potentiële) nieuwe klanten. Zij zijn op zoek naar antwoorden op hun zoekvraag en door telkens relevante content met de juiste keywords te bieden, komen ze sneller op je website terecht

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

Originaliteit bestaat niet. Kopiëren mag bij content marketing?!

Geschreven door Linda Heida  op: 19 december 2015


Het liefst willen we alles nieuw in ons leven. Nieuwe kleding, nieuwe schoenen, de nieuwste iPhone. Waarom eigenlijk? Dat komt omdat we denken dat alles wat nieuw is, ook beter zal zijn. En in ons zakelijke leven is dat niet anders. We willen nieuwe campagnes, nieuwe klanten en, ben je content manager, nieuwe content. Dit laatste punt wil ik in deze blog graag bespreken. Want de vraag is; hoe kunnen we telkens weer iets nieuws verzinnen voor onze content marketing strategie? Dat lijkt een onmogelijk opgave. Of toch niet?

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing

5 tips om je blog te recyclen

Geschreven door Linda Heida  op: 7 augustus 2015

Ben jij binnen het bedrijf verantwoordelijk voor de blogcontent, dan weet je hoe lastig het is om telkens weer iets nieuws te schrijven. De deadlines en de druk om steeds weer te presteren zijn hoog en de verleiding om dan snel maar wat in elkaar te draaien is groot. Niet doen! Ons advies is om veel tijd te besteden aan het researchen van het onderwerp, dit toesnijden op je buyer persona, schrijven, schaven en schrijven en dan pas publiceren. Ja, dit is zeker tijdrovend, maar met deze content kun je meerdere kanten op!

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing, Bloggen