Marketing-Pernguin-logo.jpg

 

 

Flipping brilliant marketing is social and sympathetic!

Like Marketing Penguin on Facebook Follow us on Linkedin follow us on twitter 
 English-US-UK-Marketing-Penguin-Website  Dutch-Netherlands-Marketing-Penguin-website

Wat zijn de do’s van bloggen?

Geschreven door Linda Heida  op: 13 september 2016

In onze vorige blog schreven we over blog etiquette: de do’s en don’t van bloggen. Daar gingen we voornamelijk in op wat je vooral niet moet doen als je zakelijk wilt gaan bloggen. Bijvoorbeeld dat je niet jouw blog voor Jan en alleman moet schrijven, maar focussen op je buyer persona. Vandaag bespreken wat je vooral wel moet doen, wil je van je blog een succes te maken.

Lees meer

Onderwerpen: Bloggen

Bestaat er zoiets als een blog etiquette?

Geschreven door Linda Heida  op: 29 augustus 2016

Messen liggen rechts, vorken links. Het bestek indekken doe je van buiten naar binnen, in de volgorde van gebruik. En messen leg je met de scherpe kant richting het bord. Vorken en lepels leg je ‘open’ neer, met de holle kant naar boven. Waar ik het over heb? Etiquette. De regels hoe het indekken eigenlijk ‘heurt’.

Lees meer

Onderwerpen: Bloggen

Wat zijn de do’s en don’ts van bloggen?

Geschreven door Linda Heida  op: 15 juli 2016

Wist je dat:

  • Er 152 miljoen blogs zijn
  • Dagelijks er nog een onbekend aantal bijkomt
  • Bijna 90% van de bloglezers zich op de een of andere manier laat beïnvloeden bij aankopen
  • Meer bloggen = meer verkeer = als bedrijf meer omzet (bron: www.blogtrommel.com)

 

Lees meer

Onderwerpen: Bloggen

Welke blogs zijn echte goudklompjes?

Geschreven door Linda Heida  op: 11 september 2015

Wist je dat er blogs bestaan die verantwoordelijk zijn voor 38% van alle blog traffic? Een klein rekensommetje leert je dat deze ene blog evenveel traffic genereert als zes normale blogs. Interessant toch?

Lees meer

Onderwerpen: Bloggen

5 tips om je blog te recyclen

Geschreven door Linda Heida  op: 7 augustus 2015

Ben jij binnen het bedrijf verantwoordelijk voor de blogcontent, dan weet je hoe lastig het is om telkens weer iets nieuws te schrijven. De deadlines en de druk om steeds weer te presteren zijn hoog en de verleiding om dan snel maar wat in elkaar te draaien is groot. Niet doen! Ons advies is om veel tijd te besteden aan het researchen van het onderwerp, dit toesnijden op je buyer persona, schrijven, schaven en schrijven en dan pas publiceren. Ja, dit is zeker tijdrovend, maar met deze content kun je meerdere kanten op!

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing, Bloggen

Geheimpje over content creatie: writers block bestaat niet!

Geschreven door Linda Heida  op: 1 mei 2015

Zal ik je eens een geheimpje vertellen? Writers block bestaat niet! Ik hoor je al denken. “Tuurlijk wel, ik heb er ook last van gehad”. Nope, niet waar, je hebt geen blokkade, je schuift het schrijfwerk gewoon voor je uit. En natuurlijk klinkt het veel beter als je zegt dat je writers block hebt, alsof het een bijna medisch probleem is. Maar de waarheid is dat jij je er gewoon niet toe kunt zetten. In dergelijke gevallen wordt vaak het advies gegeven om even een blokje om te lopen of er de volgende dag weer fris tegen aan te gaan. Maar of dat nu de juiste oplossing is,  betwijfel ik ten zeerste. Wat werkt dan wel? Hier zijn 5 tips die ik je wil meegeven.

Lees meer

Onderwerpen: Content Marketing, Bloggen

Werkt jouw blog ook als een Zwitsers zakmes?

Geschreven door Linda Heida  op: 3 april 2015

Je blog is zonder enige twijfel één van de meest effectieve inbound marketing tools. Je zou het zelfs kunnen vergelijken met een Zwitsers zakmes. Want met je blog publiceer je content, krijgt je website een SEO boost, benadruk je ‘thought leadership’ en genereer je leads.

Een gemiddeld Zwitsers zakmes heeft 15 functies. Laten we eens kijken hoe zich dat vertaalt naar bloggen.

Lees meer

Onderwerpen: Inbound Marketing, Bloggen